آجر نسوز که در برابر پرتو رادیواکتیو مانند محافظ عمل می کند

مرحله چهارم شامل فشرده سازی است. هدف اصلی این مرحله پر کردن فضای هوا با بتن است تا از حرکت آزاد آب در بتن جلوگیری شود. تراکم بیش از حد منجر به تشکیل لایه های آب یا فضاهای آبی می شود که بر کیفیت آجرهای سیمانی تأثیر منفی می گذارد. در این صورت باید از آن اجتناب کرد.

عمل آوری مرحله پنجم در ساخت آجر نسوز است آجرهای سیمانی که از قالب خارج می شوند تا زمانی که به اندازه کافی سفت نشده باشند و برای جابجایی مناسب بدون آسیب، محافظت شوند.

آجرهای سیمانی حدود یک روز یا 24 ساعت در برابر آفتاب و باد محافظت می شوند. هنگامی که آجرهای سیمانی به اندازه کافی سفت شدند، حداقل به مدت 21 روز در محوطه عمل آوری می شوند تا آجرها کاملاً فتیله شوند.

مرحله نهایی در ساخت آجر سیمانی شامل خشک کردن است. در این مرحله آجرهای بتنی با از دست دادن رطوبت کمی کوچک می شوند. سپس این آجرها باید به آرامی یا با استفاده از دستگاه های خشک کن یا به طور معمول با خشک کردن در سایه خشک شوند. اندازه آجرهای سیمانی باید 9 اینچ X 3 اینچ X 2 اینچ باشد.

سرمایه گذاری برای راه اندازی تجارت آجر سیمانی در هند

در هند، متوسط ​​هزینه راه اندازی یا افتتاح کارخانه یا کارخانه آجر سیمان بستگی به نحوه راه اندازی کارخانه دارد. دو روش مختلف برای راه اندازی کارخانه آجر سیمان در هند وجود دارد. آنها:

کارخانه تولید آجر سیمانی نیمه اتوماتیک

کارخانه تولید آجر سیمانی تمام اتوماتیک

توضیح مختصری در مورد این دو نوع به شرح زیر است:

1. فرآیند تولید آجر سیمانی نیمه اتوماتیک

2. فرآیند تولید آجر سیمانی کاملاً اتوماتیک

با راه اندازی این روش کارخانه یا کارخانه آجر سیمان می توان تولیدی در حدود 10000 تا 12000 در ساعت از دستگاه بدست آورد. این روش گران قیمت است و می توان از آن برای ساخت انواع آجر سیمانی با استفاده از انواع مختلف مواد اولیه استفاده کرد. ماشین آلات مورد استفاده در این کارخانه یا کارخانه به موارد زیر نیاز دارد: