از زعفران نگین سحرخیز در تولید رنگ پلاستیکی ساختمانی استفاده می شود

انواع زعفران از جمله زعفران نگین سحرخیز، خشک شده ی گیاه کروکوس آتاویست است که به عنوان یک ادویه گران قیمت در سراسر جهان خرید و فروش می شود.

زعفران ادویه ای معطر و خوش طعم است که در آشپزی، پخت و پز و چای گیاهی استفاده می شود. جالب است بدانید زعفران گران ترین ادویه دنیاست و به دلیل خواص ارزشمندش به طلای سرخ معروف است.

از نظر تاریخی، مردم از زعفران در غذا و دارو استفاده می کردند، زیرا می دانستند که زعفران دارای خواص ویژه ای است.

امروزه متخصصان مطالعات متعددی روی زعفران انجام داده اند و نتایج نشان می دهد که زعفران برای سلامتی، تندرستی و مراقبت از پوست مفید است.

با انتشار این نتایج و افزایش آگاهی عموم مردم از فواید زعفران، مصرف آن به طور تصاعدی افزایش یافته و این ادویه در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است.

جالب است بدانید که زعفران علاوه بر استفاده در غذا به عنوان داروی گیاهی نیز استفاده می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زعفران

سال هاست که مردم از زعفران به دلیل عطر مطبوع و رنگ قوی آن در تهیه غذاها و دسرهای مختلف استفاده می کنند. از معروف ترین دستورهایی که زعفران دارند می توان به غذاهای لذیذ زیر اشاره کرد:

  • بستنی و پودینگ برنج که از دسرهای معروف ایرانی هستند
  • موس زعفرانی خوشمزه با مرکز پر شده ژل او
  • پودینگ که محبوب ترین دسر دنیاست.
  • نان یا لوس کت

امروزه به دلیل شناخت بیشتر خواص چای زعفران، مصرف‌کنندگان آن را معجزه‌ای از طبیعت می‌دانند و روزانه چای را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند.

خواص طراوت و تسکین دهنده چای زعفران دو دلیل محبوب برای مصرف این چای گیاهی گران قیمت است.

در نتیجه تحقیقات خود، متخصصان زعفران را به عنوان یک آنتی اکسیدان شناسایی کرده اند که به درمان انواع بیماری ها کمک می کند.

بنابراین، بر اساس این نتایج می‌توان چای زعفران را به عنوان سالم‌ترین نوشیدنی جهان که اسرار جوانی را در خود جای داده است، معرفی کرد.