از چرم نیروانا برای درست کردن تخت خواب استفاده کنید

چرم طبیعی ماده ای است که قرن ها برای تولید کفش، پوشاک و مبلمان استفاده می شود. انواع مختلفی از چرم طبیعی وجود دارد که از پوست حیوانات مختلف ساخته می شود. 

چرم دارای خواص منحصر به فردی است که آن را به یک انتخاب محبوب در بین مصرف کنندگان تبدیل می کند.

در مقاله به ویژگی های چرم نیروانا، انواع و نحوه فرآوری آن می پردازیم.عبارت “چرم اصل” برای توصیف چرمی استفاده می شود که پردازش بسیار کمی را پشت سر گذاشته است.

پس از جدا شدن پوست از حیوان، معمولاً آن را تمیز کرده و سپس خشک می کنند. موها معمولاً برداشته می شوند، اگرچه برخی از محصولات چرمی اصل با موها دست نخورده ساخته می شوند.

پس از خشک شدن، معمولاً چرم را با مخلوطی از روغن و موم درمان می کنند تا خواص آن حفظ شود.

نتیجه نهایی، ماده ای است که نرم و انعطاف پذیر و در عین حال بسیار بادوام است. چرم طبیعی اغلب در محصولات گران قیمت مانند لباس، کفش و مبلمان استفاده می شود.

رایج ترین انواع چرم گاو، خوک و بز است. هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که آن را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند.

  • گاو : نوعی چرم که از گاو گرفته می شود، این نوع چرم رایج ترین نوع چرم است زیرا محکم و بادوام است.
  • پوست بره : این چرم نازک‌تر و نرم‌تر از سایر انواع چرم است و برای پوشاک و لوازم جانبی انتخاب خوبی است.
  • گوساله : مانند گوشت بره، نازک و نرم است، اما به اندازه پوست بره بادوام نیست.
  • پوست خوک : کمی ضخیم‌تر و بادوام‌تر از سایر انواع چرم است که آن را به انتخاب خوبی برای اقلامی تبدیل می‌کند که باید در برابر استفاده مکرر مقاومت کنند.
  • پوست بز : این نوع چرم نازک و نرم است و در عین حال بسیار بادوام است. اغلب در محصولات با کیفیت بالا استفاده می شود.
  • عجیب و غریب : نوعی چرم که از خزندگان (مارمولک، مار، تمساح، کوسه و غیره) به دست می‌آید: این نوع چرم‌های اصل بسیار کمیاب و گران قیمت هستند که معمولاً در محصولات لوکس استفاده می‌شوند.
  • مصنوعی : همانطور که از نام آن پیداست، این نوع چرم از مواد مصنوعی ساخته شده است که معمولاً به عنوان چرم اکو شناخته می شود .