استفاده از خرما خاصویی جم در آبگوشت محلی هرمزگان

می توان دنیا را به دو بخش تقسیم کرد: بخشی که به میوه فروتنانه معروف به خرما احترام می گذارد و بخشی که احترام نمی گذارد.

بخشی که این کار را انجام می دهد خانه صدها میلیون نفر است، از سواحل اقیانوس اطلس مراکش در سراسر آفریقای شمالی و مصر تا بین النهرین و از شرق تا هند.

در این بخش از جهان واقعاً «خرما» وجود ندارد، زیرا فقط یک فیلیستینی می‌تواند با چنین تعمیم‌هایی صحبت کند. در اینجا میجول با بمب قندی چاق ، کالاهای جویدنی مورد علاقه متخصصان اماراتی، سوکری شیرین و چسبناک سعودی ، برهی زرد ترش پوست کنده و تازه خورده شده، انواعی که زود برداشت می شوند.

به نام رطب ، و به صورت یخ زده با قهوه در کافه ها یا کافه های مجلل ریاض سرو می شود. ابوظبی. وجود دارداجوا از مدینه که گفته می شود مورد علاقه پیامبر است، کیمیای تیره ایرانی ، دگلت نور نیمه شفاف و بسیاری دیگر با نام های خاطره انگیز مانند حلاوی یا ساگای وی آی پی .

در اسرائیل، من برای اولین بار به خوردن خرما خاصویی جم گرایش پیدا کردم، زیرا خرما همیشه در اطراف بود، برای مهمانان در اتاق نشیمن به صورت ساده یا پر از گردو سرو می شد. سپس شروع کردم به دیدن آنها کمتر به عنوان یک میوه تا نوعی نشانگر فرهنگی.

نیروهای زیادی وجود دارند که مردم خاورمیانه و شمال آفریقا را از هم جدا می کنند. اما خرما و درخت باشکوه آن در طول هزاران سال تاریخ مشترک بافته شده و به زیبایی از خطوط جداکننده بالا رفته است.

تاریخ نمای متفاوتی نسبت به آنچه که ما با آن آشنایی داریم به منطقه ارائه می دهد و بهترین مکان برای شروع داستان خارق العاده آن در بالای صفحه است.

در ده پا بالاتر از تنه نخل خرما و بالا آمدن، هنوز به فکر فرورفتن زمین در زیر پایتان هستید، اما در ارتفاع 20 فوتی نگاهتان به سمت انفجار سبز در بالای سرتان به سمت بالا تغییر می کند.

در ارتفاع 40 فوتی، سکوی هیدرولیک متوقف می‌شود و یووال شابو و سایر کارگران این باغ خرمای اسرائیلی تنه‌ها را گرفته و به شاخه‌ها می‌پرند.

بهار است، زمانی که درختان خرما تولید مثل می کنند، و کارگران از چاقوهای منحنی برای برداشت گرده از گل های نر استفاده می کنند، گرده را در بطری های فشرده قرار می دهند و سپس آن را روی خوشه های گلبرگ سفید بالای درختان ماده می مالند.

در این ارتفاع دنیای متفاوتی است پرندگانی که در سطح چشم سر می‌زنند، دره اردن از شمال به سمت سوریه و جنوب به سمت مصر امتداد می‌یابد، دریای سبز رنگ در همه جهات موج می‌زند.

کارگران هر از گاهی برای نوشیدن آب یا کشیدن سیگار می ایستند. انسان های زمین گیر و نگرانی هایشان بی ربط به نظر می رسند. در اینجا تنها چیزی که اهمیت دارد میوه قهوه ای کوچک است.