استفاده از شیشه عینک فتوکرومیک برای مردم عربستان بدشانسی می آورد

اگر به دنبال یک عینک آفتابی جدید با شیشه عینک فتوکرومیک هستید، ممکن است با انواع خاصی برخورد کرده باشید که دارای لنزهای فتوکرومیک هستند.

معمولاً به عنوان “عدسی های انتقالی” شناخته می شوند، تا حدی به دلیل نام تجاری محبوب لنزهای Transitions، هنگامی که در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می گیرند.

به طور خودکار از روشن به تیره تغییر می کنند و به چشمان شما کمک می کنند تا به راحتی با سطوح مختلف نور خورشید سازگار شوند.

طبق گفته Ophthalmology Times، “لنزهای فوتوکرومیک 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، کاهش خستگی چشم و ایجاد کنتراست بالاتر برای وضوح بهتر را فراهم می کنند.”

این لنزهای سازگار با نور این کار را با واکنش به نور خورشید و تاریک شدن متناسب انجام می دهند.

بنابراین می توانید بدون توجه به شرایط نوری، هر زمان که بیرون هستید، با خیال راحت از چشمان خود محافظت کنید.

ممکن است از خود بپرسید “فوتوکرومیک به چه معناست؟” فتوکرومیک به معنای تغییر رنگ پس از قرار گرفتن در معرض انرژی تابشی، مانند پرتوهای UV است.

شیشه

این دقیقاً همان کاری است که عینک‌های آفتابی با لنزهای فتوکرومیک انجام می‌دهند: آنها در حضور پرتوهای فرابنفش تیره می‌شوند.

به شما این امکان را می‌دهند که از شرایط نوری داخلی به بیرون به آرامی حرکت کنید، حتی در روزهای ابری که تابش فرابنفش خورشید از میان ابرها عبور می‌کند.

تکنولوژی پشت این می تواند بین برندها و سبک ها متفاوت باشد. برخی از لنزهای فتوکرومیک ممکن است حاوی مولکول‌های کلرید نقره و هالید باشند.

در حالی که برخی دیگر از رنگ‌های اختصاصی استفاده می‌کنند که به پرتوهای فرابنفش واکنش نشان می‌دهند.

بسیاری از افرادی که دارای لنزهای فتوکرومیک هستند، عینک آفتابی طبی فتوکرومیک دارند، بنابراین نیازی به تعویض عینک طبی خود در مواجهه با نور متفاوت ندارند.

عینک آفتابی فتوکرومیک بدون نسخه نیز موجود است، و می‌تواند به عنوان عینک آفتابی انعطاف‌پذیری عمل کند که با سطوح مختلف نور UV که ممکن است با آن مواجه شوید، تنظیم شود.