با صیفی جات به 4 روش پوست خود را شفاف کنید

کلم (Brassica oleracea)، گیاه سبزیجات و علوفه ای از خانواده خردل (Brassicaceae) که اشکال مختلف کشاورزی آن با کشت طولانی از کلم وحشی (Brassica oleracea) ایجاد شده است.

بخش های خوراکی انواع کلم – که شامل کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم بروکسل می شود – کالری کمی دارند و منبع عالی ویتامین C هستند.

همه انواع کلم دارای برگ های آبدار هستند که بدون کرک و پوشیده از پوشش مومی شکل است که اغلب به سطح برگ رنگ سبز خاکستری یا سبز آبی می دهد.

صیفی جات امروز شیراز از کیفیت بالایی برخوردار است.

گیاهان در آب و هوای معتدل تا خنک بهترین رشد را دارند و سرما را تحمل می کنند.

برخی از اشکال انجماد سخت در دوره های خاصی از رشد را تحمل می کنند.

هوای گرم رشد و کیفیت را مختل می کند.

اشکال رایج کلم را می توان بر اساس قسمت های گیاهی مورد استفاده برای غذا و ساختار یا آرایش آن قسمت ها به شرح زیر طبقه بندی کرد.

کلم کلم یکی از مهم ترین شکل های این گیاه از نظر اقتصادی است.

کلم سر سخت در قرون وسطی در شمال اروپا توسعه یافت و گمان می‌رود که کلم‌های سر نرم، مانند ساوی، زودتر از جنوب اروپا منشا گرفته باشند.

شکل سر انواع باغبانی کلم سر از نوک تیز تا کروی تا مسطح است.

از نرم به سخت در ساختار؛ از طریق سایه های مختلف سبز، خاکستری-سبز، و سرخابی یا قرمز.

و از وزن کمتر از 1 کیلوگرم تا بیش از 3 کیلوگرم (2 تا 7 پوند).

گونه های کم سخت باید کم و بیش به سرعت پس از برداشت برای سالاد، آشپزی، یا برای تولید کلم ترش استفاده شوند، در حالی که نوع دانمارکی بسیار سخت دیررس برای ذخیره سازی زمستانه مناسب است.

کلم بروکسل، (Brassica oleracea، واریته gemmifera)، شکلی از کلم، متعلق به خانواده خردل Brassicaceae، که به طور گسترده در اروپا و آمریکای شمالی برای جوانه های خوراکی آن به نام “جوانه” رشد می کند.

کلم بروکسل ممکن است در اوایل سال 1200 در بلژیک رشد کرده باشد، اما اولین توصیف ثبت شده از آن به سال 1587 برمی گردد.

این سبزی منبع خوبی از فیبر غذایی، اسید فولیک، منگنز و ویتامین‌های A، C و K است.

در مرحله نهال و رشد اولیه، گیاه شباهت زیادی به کلم معمولی دارد، اما ساقه اصلی به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر (2 تا 3 فوت) رشد می کند و جوانه های زیر بغل در امتداد ساقه به صورت سرهای کوچک (جوانه) رشد می کنند.

شبیه کلم های کلم است اما قطر آن فقط 25 تا 40 میلی متر (1 تا 1.6 اینچ) است.

اکثر واریته ها دارای جوانه های سبز هستند، اما گونه های برگ قرمز نیز توسعه یافته اند. کلم بروکسل اگرچه معمولاً به صورت یکساله رشد می کند، گیاهی دوساله است و اگر برای دو فصل نگهداری شود، گل های زرد با چهار گلبرگ تولید می کند.

دانه ها در میوه های سیلیکی تولید می شوند. این گیاه به آب و هوای معتدل و خنک نیاز دارد و هوای گرم به آن آسیب می رساند.