با لوله پلیکا سایز 250 برای فرزند خود سرسره بسازید

برخی از سازمان‌های مرتبط با صنعت لوله‌های پلاستیکی نسبت به یافته‌هایی که این لوله‌ها را با کیفیت آب آشامیدنی بالقوه و نگرانی‌های بهداشتی مرتبط می‌کند، تردید یا رد می‌کنند.

بروس هالندز، مدیر اجرایی انجمن لوله پلیکا سایز 250 Uni-Bell، به یک اعلامیه محصول زیست محیطی در سال 2015 (EPD) اشاره می کند که پس از ارزیابی هفت محصول لوله های آب و فاضلاب PVC توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، یک سازمان داوطلبانه و غیردولتی است.

سازمان استاندارد در این بیانیه آمده است: «لوله و اتصالات پی وی سی در برابر مواد شیمیایی که عموماً در سیستم‌های آب و فاضلاب یافت می‌شوند، مقاوم هستند و از هرگونه آب‌شویی یا انتشار به آب‌های زیرزمینی و سطحی در طول استفاده از سیستم لوله‌کشی جلوگیری می‌کنند.

هیچ ماده شیمیایی شناخته شده ای در داخل سیستم آب منتشر نمی شود.

هیچ اثر سمی شناخته شده ای در استفاده از محصول رخ نمی دهد.

به گفته هالندز، به‌روزرسانی‌ای که در چند ماه آینده منتشر می‌شود، حاوی همین بیانیه است.

موقعیت مشابهی توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام NSF (که در ابتدا با نام بنیاد ملی بهداشت تاسیس شد) در اختیار دارد، که یکی از چندین سازمانی است که آزمایشاتی را ارائه می دهد که می تواند منجر به صدور گواهینامه لوله های آب آشامیدنی تولید کنندگان و سایر اجزای سیستم تحت استانداردی به نام NSF شود.

/ANSI/CAN 61 اجزای سیستم آب آشامیدنی– اثرات بهداشتی، یا استاندارد 61.

«ما از شواهد معتبری که مانع استفاده از لوله های پلاستیکی یا سایر محصولاتی که دارای گواهینامه NSF/ANSI/CAN 61 در سیستم های آب آشامیدنی باشند آگاه نیستیم.

NSF در بیانیه ای به Scientific American گفت.

NSF گفت که استاندارد 61 توسط کمیته ای متشکل از تولیدکنندگان، سم شناسان، شرکت های آب و مقامات نظارتی فدرال و ایالتی تعیین می شود (که با بنیاد ملی علوم ایالات متحده ارتباطی ندارد).

این استاندارد توسط موسسه غیرانتفاعی استاندارد ملی آمریکا (ANSI) و شورای استاندارد کانادا (یک شرکت فدرال تاج و تخت) به رسمیت شناخته شده است.

آژانس می‌گوید که از توسعه استانداردهای تست شخص ثالث مستقل برای مواد لوله‌کشی تحت استاندارد 61 حمایت کرده است.

تنها شرط ایمنی EPA برای لوله ها و سایر مواد لوله کشی این است که آنها عاری از سرب باشند.

تقریباً تمام ایالت‌های ایالات متحده به شرکت‌های برق نیاز دارند که از لوله‌ها و سایر محصولات سیستم توزیع آب که دارای گواهی استاندارد 61 هستند استفاده کنند.