بیل مکانیکی هیدرومک لاستیکی در مسابقات ماشین سنگین اول شد

یک روند اخیر در توسعه تجهیزات ساخت و ساز خارج از بزرگراه، مانند بیل مکانیکی، استفاده از مدل سیستمی برای طراحی سیستم مبتنی بر مدل در یک محیط مجازی است.

همچنین طراحی سیستم کنترل برای سیستم های پیشرفته حفاری مانند بیل مکانیکی هیدرومک لاستیکی و بیل مکانیکی هیبریدی نیازمند مدل های سیستمی برای طراحی و شبیه سازی سیستم های کنترلی است.

بنابراین، مدل سازی یک بیل مکانیکی اولین قدم مهم در جهت توسعه بیل مکانیکی پیشرفته است.

این مقاله به بررسی نتایج مطالعات اخیر در مورد مدل‌سازی زیرسیستم‌های مکانیکی و هیدرولیکی برای شبیه‌سازی، طراحی و توسعه کنترل سیستم‌های بیل مکانیکی می‌پردازد.

تلاش‌های مدل‌سازی دینامیکی و سینماتیک ابتدا بررسی می‌شوند.

سپس رویکردهای مختلف در مدلسازی سیستم هیدرولیک ارائه شده است.

رویکرد طراحی سیستم مبتنی بر مدل امکان یک روش کارآمد برای طراحی و توسعه سیستم‌های مهندسی پیچیده در یک محیط مجازی را فراهم می‌کند.

در طراحی سیستم کنترل مبتنی بر مدل، معمولاً از چهار مرحله استفاده می‌شود: مدل‌سازی یک کارخانه.

سنتز یک کنترل کننده برای گیاه؛ شبیه سازی کارخانه و کنترلر با هم؛ و یکپارچه سازی سیستم کلی.

بنابراین، مدل‌سازی سیستم اولین قدم مهم در طراحی سیستم مبتنی بر مدل است.

نمونه‌هایی از سیستم‌هایی که می‌توانند از طراحی مبتنی بر مدل بهره ببرند شامل تجهیزات ساخت و ساز خارج از بزرگراه و معدن و همچنین سیستم‌های خودرو و هوافضا است.

با استفاده از رویکرد طراحی سیستم مبتنی بر مدل، هزینه و زمان توسعه محصول را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بیل مکانیکی هیدرولیک از پرمصرف ترین تجهیزات خاکبرداری در صنعت ساختمان و معدن هستند و در سال های آینده نقش مهمی در بین وسایل نقلیه خارج از بزرگراه ایفا خواهند کرد.

عملیات معمولی بیل مکانیکی هیدرولیک شامل درجه بندی، حفاری و بارگیری است که همگی به دستکاری هماهنگ بوم، بازو و سیلندرهای سطل نیاز دارند.

با توجه به سطح بالایی از مهارت مورد نیاز برای عملکرد هماهنگ سیستم دستکاری، کار با بیل مکانیکی کار آسانی نیست.

یک سیستم حفاری خودکار می تواند به اپراتورهای با تجربه کمتر کمک کند تا وظایف داده شده را به روشی کارآمد و با کیفیت کار قابل قبول انجام دهند.

به عنوان مثال، یک بیل مکانیکی هیدرولیک 25 تنی مستقل می تواند یک کامیون را در حدود شش گذر با زمان بارگیری معمولی 15 تا 20 ثانیه در هر گذر بارگیری کند.

این نرخ بسیار نزدیک به چیزی است که یک اپراتور متخصص می تواند برای بارگیری دستی یک کامیون با استفاده از بیل مکانیکی با همان اندازه انجام دهد.

بعلاوه، بیل‌های خودکار پتانسیل این را دارند که کارهای مختلف حفاری و اکتشاف را در محیط‌های خطرناک یا مناطق دورافتاده، مانند مناطق تشعشع، تسهیل کنند.