تخلف در ساخت کارتریج چاپگر اچ پی سبب از بین رفتن کارخانه آن شد

کارتریج تونر یا تونر لیزری جزء قابل مصرف پرینتر لیزری است. پودر تونر ترکیبی خشک از ذرات پلاستیک، کربن و رنگ سیاه است که تصویری را روی کاغذ تشکیل می دهد.

پودر تونر در چاپگرهای لیزری برای چاپ اسناد و عکس ها استفاده می شود. انواع مختلفی از کارتریج تونر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این انواع مختلف تونرها، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر سه نوع متداول کارتریج تونر آورده شده است.

کارتریج جوهر بخشی از یک چاپگر جوهر افشان است که حاوی جوهری است که هنگام چاپ روی کاغذ اعمال می شود. یک کارتریج جوهر از چند قسمت تشکیل شده است. 

در زیر برخی از آنها آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر جزء به ادامه مطلب مراجعه کنید. در اینجا چند نکته مفید برای جایگزینی کارتریج جوهر آورده شده است. در اینجا چند نکته برای انتخاب کارتریج جوهر آورده شده است:

EDTA یک افزودنی است که در کارتریج چاپگر اچ پی استفاده می شود. این ماده به حفظ کشش سطحی محلول کمک می کند و از گرفتگی نازل جلوگیری می کند. 

این کار از نشت زودرس جوهر جلوگیری می کند و عمر کارتریج جوهر را افزایش می دهد. علاوه بر این، EDTA به کاهش خطر آسیب به چاپگر کمک می کند. این مکمل می تواند تا پنج سال دوام بیاورد. تفاوت اصلی جوهر و تونر دوام آنهاست.

هنگام تعویض کارتریج جوهر از دست زدن به تراشه یا سر چاپ خودداری کنید. دست زدن به این قسمت ها ممکن است به چاپگر آسیب برساند. در عوض، از دکمه تعویض کارتریج جوهر استفاده کنید. 

هنگام برداشتن کارتریج جوهر، گیره را تا حد امکان بلند کنید. اگر کارتریج جوهر را تعویض می کنید، حتما کارتریج قدیمی را جدا کرده و به درستی دور بیندازید. 

مطمئن شوید که دست های خود را کاملاً بشویید و به تراشه بالای کارتریج دست نزنید. اگر جوهر به چشم یا روی لباستان رفت، آن را بشویید. جوهر ممکن است باعث ناراحتی و تاری دید شود.

بوتیل اوره آخرین ماده تشکیل دهنده کارتریج جوهر است. به عنوان حلال جوهر عمل می کند. این کمک می کند جوهر به کاغذ بچسبد و چگالی کمتری نسبت به آب دارد. 

با این حال، رنگ می تواند واکنش های آلرژیک شدید ایجاد کند، بنابراین مهم است که از کارتریج های جوهر ساخته شده از این ماده استفاده نکنید. 

همچنین توجه داشته باشید که قطعات دیگری در کارتریج جوهر وجود دارد. اگر متوجه هیچ یک از این قطعات نشدید، احتمالاً وقت آن رسیده است که کارتریج جوهر را تعویض کنید.