تهیه کود مرغی شرکتی در کارگاه های سفال پزی

محتوای آمونیاک کود مرغی شرکتی تازه خیلی زیاد است که نمی‌توان مستقیماً از آن استفاده کرد، اما قبل از استفاده باید آن را کهنه یا کمپوست کرد، در غیر این صورت باعث سوختگی گیاهان می‌شود.

لطفا توجه داشته باشید این احتمال وجود دارد که کود مرغ از جوجه های پرورش یافته معمولی به آنتی بیوتیک ها آلوده باشد. گزینه مطمئن تر استفاده از کود مرغی ارگانیک است.

به منظور کاهش محتوای آمونیاک و از بین بردن پاتوژن های مضر، کود تازه باید کهنه شود. یک توده کمپوست می تواند به دمای 140 تا 160 درجه فارنهایت برسد که در آن عوامل بیماری زا در کود تولید مثل متوقف می شوند.

کود دامی اغلب با کمپوست پیری می شود. برای وارد کردن اکسیژن به فرآیند کمپوست در هنگام کمپوست کردن کود مرغ، لازم است شمع کمپوست را به صورت هفتگی برگردانید.

همچنین، آن را در برابر عناصر محافظت کنید تا رطوبت بیشتری به آن برنگردد.

کود

به منظور جلوگیری از آلودگی ناشی از رواناب از کمپوست های کود، توده های کمپوست با کود باید دور از باغ سبزی شما و سایر مناطقی که تردد انسان دارند، مانند مکان های بازی بچه ها، دور باشد.

تقریباً شش هفته پس از پیری، کود حاصل فشرده، خشک‌تر و سبک‌تر است. پس از افزودن کود دامی کهنه شده به خاک، مواد مغذی به آرامی آزاد می شوند، بنابراین گیاهان شما سود خواهند برد.

محتوای مواد مغذی فقط با درصد مدفوع مرغ و سایر مواد تعیین نمی شود. در نظر گرفتن سن جوجه ها و نحوه پرورش آنها نیز مهم است.

کود مرغی که به آن کود مرغی نیز گفته می شود، منبع عالی مواد مغذی است. محتوای نیتروژن و فسفر آن حداقل دو برابر بیشتر از سایر کودهای کشاورزی مانند کود گاوی است.

علاوه بر فضولات مرغ، کود مرغی حاوی هر چیز دیگری است که از بین می رود.