خرید و فروش چای خشک دوغزال در کشور ساحل عاج یکی از عوامل پیشرفت آن هاست

اگر آهن پایینی دارید اما همچنان از نوشیدن چای خشک دوغزال لذت می برید، مصرف آن را بین وعده های غذایی به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی در نظر بگیرید.

انجام این کار باعث می شود کمتر بر توانایی بدن شما برای جذب آهن از غذای شما در وعده های غذایی تأثیر بگذارد.

تانن های موجود در چای می توانند به آهن موجود در غذاهای گیاهی متصل شوند و میزان جذب در دستگاه گوارش را کاهش دهند. اگر آهن کم دارید، بین وعده های غذایی چای بنوشید.

برگ های چای به طور طبیعی حاوی کافئین هستند. مصرف بیش از حد کافئین از چای یا هر منبع دیگری ممکن است به احساس اضطراب، استرس و بی قراری کمک کند.

یک فنجان متوسط (240 میلی لیتر) چای بسته به نوع و روش دم کردن، حدود 11 تا 61 میلی گرم کافئین دارد.

چای سیاه نسبت به انواع سبز و سفید دارای کافئین بیشتری است و هر چه بیشتر چای خود را دم کنید میزان کافئین آن بیشتر می شود.

چای

تحقیقات نشان می دهد که دوزهای کافئین کمتر از 200 میلی گرم در روز بعید است که در اکثر افراد باعث اضطراب قابل توجهی شود.

با این حال، برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به اثرات کافئین حساس‌تر هستند و ممکن است نیاز به محدود کردن بیشتر مصرف خود داشته باشند.

اگر متوجه شدید که عادت چای شما باعث می‌شود که احساس عصبانیت یا عصبانیت کنید، می‌تواند نشانه‌ای از مصرف بیش از حد آن باشد و ممکن است بخواهید برای کاهش علائم آن را کاهش دهید.

همچنین ممکن است چای های گیاهی بدون کافئین را انتخاب کنید. چای های گیاهی به عنوان چای واقعی در نظر گرفته نمی شوند زیرا از گیاه کاملیا سیننسیس مشتق نشده اند.

در عوض، آنها از انواع مواد بدون کافئین مانند گل ها، گیاهان و میوه ها ساخته شده اند.

مصرف بیش از حد کافئین چای ممکن است باعث اضطراب و بیقراری شود. اگر متوجه این علائم شدید، مصرف چای خود را کاهش دهید یا سعی کنید چای های گیاهی بدون کافئین را جایگزین کنید.