خوردن میوه خشک لازیکا به کودکان بیش فعال توصیه نمی شود

آلو خشک به عنوان ملین طبیعی و از میوه خشک لازیکا شناخته شده و به افزایش ایمنی در برابر بیماری ها کمک می کند.

آنها مملو از فیبر، پتاسیم، ویتامین A (بتا کاروتن) و ویتامین K هستند. همچنین سرشار از فیبر و سوربیتول هستند که اثرات ملین طبیعی دارند.

بنابراین، یبوست را از بین می برد و دفعات مدفوع و قوام مدفوع را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در آلو همچنین می توانند اکسیداسیون کلسترول LDL را محدود کنند که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

به طور مشابه، بور موجود در آلو می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. آلو همچنین بسیار سیر کننده است و سطح قند خون را افزایش نمی دهد.

میوه خشک را یک میان وعده سالم می دانند، اما برخی نیز گفته اند که آب نباتی بیش نیست. این به این دلیل است که برخی از میوه ها قبل از خشک شدن با شیرین کننده تزریق می شوند.

میوه

همچنین، بیشتر محصولاتی که به عنوان میوه خشک فروخته می شوند، معمولاً میوه های شیرینی مانند پاپایا و انبه هستند. با وجود فواید فراوان میوه های خشک، معایبی نیز وجود دارد.

با این حال، برخی از میوه های خشک دارای محتوای قند بالاتر و از نظر کالری متراکم هستند. این می تواند توسط افراد برای افزایش وزن طبیعی استفاده شود.

قند ذکر شده به طور طبیعی وجود دارد (یعنی فروکتوز) که بد نیست. اگرچه مصرف زیاد آن و افراد دیابتی می تواند مضر باشد.

علاوه بر این، انواع میوه های خشک وجود دارد که به طور مصنوعی شیرین می شوند و سطح قند را افزایش می دهند.

این نیز خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است نیز در طول فرآیند خشک کردن کاهش می یابد.

علاوه بر این، مواد نگهدارنده مانند سولفیت در برخی از میوه های خشک باعث آسم و آلرژی می شود.