در چین از قارچ دکمه ای بسته بندی به جای تخمه مرغ در پخت نان استفاده می شود

بسیاری از زنان در دوران بارداری از مکمل های اسید فولیک یا فولات برای تقویت سلامت جنین استفاده می کنند، اما قارچ ها همچنین می توانند فولات را تامین کنند.

یک فنجان قارچ دکمه ای بسته بندی کامل و خام حاوی 16.3 میکروگرم (mcg) فولات است. دستورالعمل های فعلی توصیه می کنند که بزرگسالان روزانه 400 میکروگرم فولات مصرف کنند.

در دوران بارداری چه غذاهایی را باید مصرف کرد و از آنها اجتناب کرد؟ قارچ ها سرشار از ویتامین های گروه B هستند، مانند:

1- ریبوفلاوین یا B-2
2- فولات یا B-9
3- تیامین یا B-1
4- اسید پانتوتنیک یا B-5
5- نیاسین یا B-3

قارچ
ویتامین های گروه B به بدن کمک می کنند تا از غذا انرژی دریافت کند و گلبول های قرمز را تشکیل دهد. به نظر می رسد تعدادی از ویتامین های B نیز برای سلامت مغز مهم هستند.

کولین موجود در قارچ می تواند به حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک کند. کولین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند و در انتقال تکانه های عصبی نقش دارد.

قارچ ها همچنین تنها منبع غذایی وگان و غیر غنی شده ویتامین D هستند. چندین ماده معدنی دیگر که ممکن است بدست آوردن آنها از رژیم گیاهخواری دشوار باشد  مانند سلنیوم، پتاسیم، مس، آهن و فسفر در قارچ موجود است.

بسیاری از انواع قارچ خوراکی هستند و اکثر آنها بدون در نظر گرفتن شکل یا اندازه، تقریباً مقادیر یکسانی از مواد مغذی مشابه را در هر وعده ارائه می دهند.

جدول زیر نشان می دهد که یک فنجان 96 گرمی قارچ کامل و خام چه مقدار از هر ماده مغذی را فراهم می کند. همچنین نشان می دهد که بزرگسالان بسته به جنس و سن چه مقدار از هر ماده مغذی را باید در روز مصرف کنند. حدود 2000 نوع قارچ خوراکی وجود دارد، اما تنها تعداد انگشت شماری در بازار آمریکا موجود است.

آنها عبارتند از:

1- سفید یا دکمه
2- کرمی قهوه ای
3- پورتوبلو
4- شیتاکه
5- صدف خوراکی
6- گوش چوبی
7- انوکی
انواع فصلی موجود در بازارهای کشاورز و برخی فروشگاه های مواد غذایی عبارتند از: مورل و لوستر .