ذرت علوفه ای خراسان رضوی یک میان وعده مفید برای دانش آموزان دبستانی

دانه های پنبه و ذرت علوفه ای خراسان رضوی دارای پوسته یا چوبی هستند که معمولاً قبل از پردازش جدا می شوند اگر پوسته یا پوسته آن دست نخورده باقی بماند، محصول جانبی حاصل از فیبر بالاتر و به میزان قابل توجهی از نظر پروتئین و ارزش انرژی کمتر است.

کیفیت پروتئین این وعده های غذایی برای تک معده ها بسته به سطح و در دسترس بودن اسیدهای آمینه موجود بسیار متفاوت است.

نشخوارکنندگان به طور کلی فقط به منابع پروتئین یا نیتروژن نیاز دارند تا میکروب های شکمبه بتوانند اسیدهای آمینه را سنتز کنند.

این خوراک‌های پر پروتئین مکمل علوفه‌های ارزان قیمت، دانه‌های غلات و سایر خوراک‌های کم پروتئین هستند تا پروتئین و اسیدهای آمینه مورد نیاز برای رشد یا تولید کارآمد را فراهم کنند.

مکمل انتخاب شده برای یک رژیم غذایی خاص تا حد زیادی به هزینه و در دسترس بودن آن بستگی دارد.

ذرت

از صنعت چغندر قند، سر چغندر است که در مزرعه به صورت تازه یا سیلو شده استفاده می شود، و تفاله چغندر خشک و ملاس چغندر که در کارخانه های قند تولید می شود.

ملاس نیشکر باقیمانده حاصل از تولید شکر نیشکر است. همه اینها منابع خوش طعم و با کیفیت کربوهیدرات هستند.

باگاس نیشکر (بقایای ساقه) فیبری است، هضم آن سخت است و ارزش خوراک بسیار کمی دارد. در اروپا چغندر و برخی از ریشه های دیگر به عنوان خوراک دام کشت می شود.

ملاس مرکبات و خمیر خشک مرکبات که عموماً با هزینه کم به عنوان محصولات جانبی صنعت آب مرکبات در دسترس هستند، اغلب به عنوان خوراک باکیفیت برای گاو و گوسفند استفاده می شود.

مقادیر زیادی از خوراک دام، محصولات جانبی یا بقایای فرآوری تجاری غلات برای مصرف انسان است.

بزرگترین گروه از این خوراک های فرعی از آسیاب گندم، از جمله سبوس گندم، دانه های میانی گندم، کنجاله جوانه گندم و خوراک آسیاب گندم به دست می آید.