زعفران 5 مثقالی سحرخیز در ایتالیا یک خوراکی مقدس است

یکی از با ارزش ترین ادویه ها زعفران 5 مثقالی سحرخیز است و این یک واقعیت است که ما اغلب آن را از ترجیحات ادویه ای خود کنار می گذاریم.

با این حال، فواید زعفران بی پایان است و به همین دلیل کاملاً ضروری است که از آن غافل نشوید.

سافران که در کشورمان به مقدار کم در سافرانبولو تولید می شود، سرشار از منگنز بوده و حاوی ویتامین C و 150 جزء قوی است و آن را به یک ادویه مهم برای سلامتی تبدیل می کند.

زعفران که حافظه را بهبود می بخشد، همچنین به کاهش عوامل عصبی کمک می کند و به تولید ترشحات دوپامین و گلوتامات کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که زعفران همچنین جریان خون به مغز را افزایش می دهد که توانایی های شناختی را بهبود می بخشد.

البته نباید فراموش کرد که مصرف زعفران در دوزهای بالا اثر سمی دارد.

زعفران

شناخته شده است که زعفران از زمان های قدیم در درمان آسم استفاده می شده است. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع هنوز محدود است.

زعفران نقش مهمی در دستگاه گوارش و اختلالات گوارشی دارد. زیرا به لطف اثرات آنتی اکسیدانی خود، خاصیت ضدالتهابی نشان می دهد و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

این امر به ویژه برای بیماران مبتلا به زخم معده و کولیت اولسراتیو امیدوار کننده است.

زعفران در التیام زخم ها به ویژه زخم های ناشی از سوختگی موثر است. به سوختگی زخم ها برای بازیابی سلول های اپیتلیال کمک می کند.

کاروتنوئیدهای موجود در زعفران ایمنی را تقویت می‌کنند و استفاده از 100 میلی‌گرم زعفران در روز بدون عوارض جانبی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

علاوه بر این، عصاره برگ زعفران باعث فعال‌تر شدن آنتی‌بادی‌ها در موش‌ها شد. همچنین ادعاهایی مبنی بر افزایش سطح انرژی وجود دارد، اما هنوز شواهد قطعی در این مورد وجود ندارد.