سیم کابل چهار رشته در دستگیری قاتل حرفه ای نقش ویژه ای داشت

رایج ترین نوع سیم کابل چهار رشته کابل کواکسیال است که برای انتقال سیگنال در کاربردهای مسکونی و تجاری استفاده می شود. این از یک سیم مسی جامد با عایق پلاستیکی پوشیده شده توسط یک فویل آلومینیومی و یک سپر بافته شده برای محافظت در برابر تداخل ساخته شده است.

برای انتقال سیگنال صوتی و تصویری در برنامه هایی مانند تلویزیون کابلی، سیگنال تلویزیون ماهواره ای و رادیو و غیره استفاده می شود.

سه محوری نوع دیگری از کابل کواکسیال است که شامل لایه دیگری از عایق و محافظ بر روی سپر موجود است.

سپر دوم یا بیرونی برای محافظت از سپر داخلی در برابر تداخل الکترومغناطیسی به زمین متصل می شود.

کابل Twinax نوعی کابل کواکسیال مشابه RG-6 است اما به جای یک هادی داخلی، دو هادی داخلی دارد.

دو هادی داخلی عایق شده به هم پیچیده شده اند که توسط یک سپر بافته احاطه شده است. برای ارتباطات سیگنال کوتاه برد با سرعت بالا معمولاً برای شبکه اترنت 10 گیگابیتی استفاده می شود.

سیم

کابل کواکسی نیمه صلب نوع دیگری از کابل کواکسی است که غلاف بیرونی آن از مس جامد با هادی داخلی است.

سپر بیرونی محافظت بهتری در برابر تداخل ایجاد می کند. به دلیل ساختار لوله مانند سپر، بسیار انعطاف پذیر نیست و پس از شکل گیری اولیه خم نمی شود.

کابل کواکسی خط سفت و سخت شکل اصلاح شده ای از کابل نیمه سفت است که از دو لوله متحدالمرکز (سپر) ساخته شده است که محافظت بیشتری را برای سیگنال قدرت بالا فراهم می کند.

این گونه کابل ها خم نمی شوند، به همین دلیل است که از زانو و اتصالات برای خم شدن استفاده می شود. آنها برای انتقال سیگنال با توان بالا بین اجزای RF فرستنده و آنتن استفاده می شوند.

این نوع کابل ارتباطی از دو سیم عایق ساخته شده است که به یکدیگر تابیده شده و یک جفت پیچ خورده را تشکیل می دهند.

هدف از پیچش کاهش تداخل یا نویز الکترومغناطیسی است. آنها در شبکه اترنت و ارتباطات تلفنی استفاده می شوند.