شکلات فرمند صبحانه برای سلامت گوارش بدن مضر است

امروز جهان روز جهانی شکلات را جشن می گیرد که مصادف با 7 ژوئیه هر سال است و این روزی است که مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از این ماده غذایی خوشمزه که جایگاه بسیار خوبی را برای همه به ویژه زنان به خود اختصاص داده است، می پردازند.

این روز همچنین برای انواع محصولات شیرین ساخته شده با شکلات فرمند صبحانه، از جمله شیر شکلات، آب نبات شکلاتی، کیک شکلاتی، یا هر چیز پوشیده شده یا حاوی شکلات جشن گرفته می شود.

ریشه کلمه شکلات یا شکلات  به  زبان اسپانیایی برمی گردد یا به طور خاص از زبان «ناهواتل» که در تمدن آزتک در مکزیک استفاده می شد و به معنای «آب تلخ» گرفته شده است.

تاریخچه شکلات به حدود 2500 سال می رسد. آزتک ها، یک فرهنگ مزوامریکایی که در مرکز مکزیک رشد می کرد ، شکلات مایع تازه کشف شده را آنقدر دوست داشتند که خدای خرد را باور داشتند و به معنای واقعی کلمه به آنها عطا کردند. 

حتی دانه های کاکائو نیز به عنوان نوعی ارز استفاده می شد و در آن روزها، شکلات تلخ بود. زیرا به نقل از سایت « روزهای سال »، مدت ها قبل از اضافه شدن سکه کشف شده بود.

در قرن شانزدهم، شکلات به یک دسر در اروپا تبدیل شد و توده‌ها را مجذوب خود کرد و به یکی از غذاهای مورد علاقه تبدیل شد.

بسیاری از شرکت های شکلات سازی امروزی در قرن 19 و اوایل قرن 20 شروع به کار کردند. Cadbury در سال 1868 در انگلستان شروع به کار کرد.

بیست و پنج سال بعد، Milton S. Hershey تجهیزات پردازش شکلات را در نمایشگاه جهانی کلمبیا در شیکاگو خریداری کرد. اکنون یکی از نمایشگاه های جهان است.

بزرگترین و شناخته شده ترین سازندگان شکلات ، این شرکت شروع به تولید کارامل های با روکش شکلاتی کرد، همانطور که نستله در دهه 1860 شروع به کار کرد و به یکی از بزرگترین گروه های غذایی در جهان تبدیل شد.

برخی منابع نشان می‌دهند که این روز برای جشن گرفتن شکلات انتخاب شده است. زیرا تاریخ ورود شکلات به اروپا در سال 1550 بود، اما تا سال 2009 به طور رسمی به عنوان روز جهانی شکلات ثبت نشد.