شیرینی قندی بروجرد که باعث تصادف زنجیره ای در پل جانبازان قائمشهر شد

والدین همچنین محیط هایی را که کودکان در آن شیرینی قندی بروجرد می خورند با تعیین ویژگی های محیط (مثلاً با حواس پرتی یا بدون حواس پرتی)، سطح روتین در غذا خوردن و اینکه آیا آنها رفتارهای غذایی سالم را مدل می کنند تعیین می کنند.

علاوه بر این والدین لحن احساسی زمان غذا را تعیین می کنند. همانطور که توسط Anzman و همکاران بیان شده است. “بسیاری از رفتارهای والدینی که امروزه انجام می شود از زمان کمبود غذا، یا مطمئناً غذا و انرژی به راحتی در دسترس نیست.

تلاقی راهبردهای تغذیه کنترلی یا تهاجمی، محیط غذایی رو به رشد از غذاهای بسیار خوش طعم و محیطی ساخته شده که به نفع بی تحرکی است با افزایش نرخ چاقی برای کودکان مرتبط است.

شواهد نشان می دهد که “محیط های چاقی” ممکن است نه تنها در جامعه اطراف بلکه در خانه نیز ایجاد شود. اثرات LCS بر وزن بدن در هر دو مدل حیوانی و انسانی مورد مطالعه قرار گرفته است.

موش‌هایی که از رژیم غذایی مبتنی بر ماست مخلوط با ساخارین تغذیه می‌کردند، وزن بیشتری به دست آوردند و نسبت به موش‌هایی که ماست مخلوط با گلوکز داده بودند در جبران انرژی دچار اختلال شدند.

هنگامی که حیوانات از رژیم غذایی ماست شیرین شده با پتاسیم آسه سولفام یا لوبیا سرخ شده شیرین شده با ساخارین استفاده کردند، افزایش وزن بدن نیز مشاهده شد.

شیرینی

تفاوت وزن بدن پس از قطع رژیم های LCS و جایگزینی با یک رژیم غذایی شیرین شده با گلوکز ادامه یافت. در انسان، فاولر و همکاران.

گزارش داد که برای افرادی (5158=n) که وزن نرمال یا غیر چاق (BMI <30) داشتند، مصرف بیش از 21 نوشیدنی LCS در هفته با دو برابر خطر چاقی در پیگیری 7 تا 8 سال بعد در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده همراه بود.

هیچ شواهد بالینی قوی در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد ارتباطی بین نتیجه وزن کودکان و مصرف LCS آنها وجود دارد.

یک مرور سیستماتیک اخیر که اثرات متابولیکی شیرین کننده های مصنوعی را در جوانان بررسی می کند، 18 مطالعه را مرور کرده و به این نتیجه رسیده است که مطالعات آزمایشگاهی در مورد اثرات فوری LCS از این که مصرف آنها منجر به افزایش مصرف انرژی می شود، پشتیبانی نمی کند.

مطالعات مشاهده ای تمایل به نشان دادن ارتباط مثبت بین مصرف آسپارتام و افزایش وزن داشتند، اما مطالعات مداخله ای که از LCS برای کاهش وزن استفاده می کردند، هیچ اثر ثابتی بر وزن بدن نشان ندادند.

نیاز آشکار به تحقیقات بیشتر برای درک بهتر پاسخ به LCS در طول عمر وجود دارد. ما باید در مورد تأثیر چنین شیرین کننده هایی بر رژیم غذایی کودکان بیشتر بدانیم.

جالب توجه اطلاعات مربوط به:

1) پاسخ عصبی کودکان

LCS. 2) اثرات LCS بر کیفیت رژیم غذایی، دریافت انرژی و افزایش وزن در کودکان.

3) میزانی که LCS می تواند پذیرش غذاهای جدید یا کمتر ترجیح داده شده را تسهیل یا مانع شود.