عروسک روسی بزرگ تنها نشان کودک گم شده خبرساز شد

لیزا مک نایت، SVP و رئیس جهانی باربی می‌گوید: «به‌عنوان رهبران دسته عروسک‌ها، همیشه می‌دانستیم که عروسک‌بازی تأثیر مثبتی بر بچه‌ها دارد، اما تا کنون، داده‌های علوم اعصاب که این مزایا را نشان دهد، نداشته‌ایم.» و عروسک، ماتل.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که بازی با عروسک‌هایی مانند عروسک روسی بزرگ، از طریق پرورش مهارت‌های اجتماعی مانند همدلی، فواید مثبتی در آماده‌سازی کودکان برای آینده دارد.

همانطور که ما به الهام گرفتن پتانسیل بی حد و حصر در هر کودک ادامه می دهیم، ما مفتخریم که عروسک هایی را ارائه می دهیم که مهارت هایی را تشویق می کنند که می دانیم برای والدین بسیار ارزشمند است و در موفقیت عاطفی، تحصیلی و اجتماعی آینده کودکان تعیین کننده است.”

باربی از این یافته‌ها با یک مرکز آنلاین به نام Barbie.com/Benefits پشتیبانی می‌کند که دارای منابعی برای والدین، مراقبان و کودکان است تا به آنها در تقویت و به کارگیری مهارت‌های پردازش اجتماعی کمک کند.

این منابع توسعه یافته اند دکتر میشل بوربا، کارشناس، نویسنده، و روانشناس آموزشی پیشرو در زمینه همدلی.

میشل بوربا می‌گوید: «آخرین یافته‌های علمی از دانشگاه کاردیف و باربی فوق‌العاده هستند و با توجه به تعامل اجتماعی محدودی که فرزندانمان می‌توانند داشته باشند، به دورانی که در حال زندگی‌مان هستیم، مرتبط است.

نشان داده شده است که کودکانی که در اوایل زندگی مهارت های همدلی و اجتماعی را توسعه داده اند، می توانند نمرات بهتری داشته باشند، مدت طولانی تری در مدرسه بمانند و به طور کلی انتخاب های سالم تری داشته باشند.

کودکان همدل نیز ممکن است بیشتر از کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد دفاع کنند و سعی کنند تعارض را حل کنند.

درک این موضوع که بچه ها می توانند از طریق بازی با عروسک هایی مانند باربی به رشد این مهارت ها کمک کنند، قابل توجه و ابزار مفیدی برای والدین است.

نتایج این مطالعه امروز در Frontiers in Human Neuroscience با عنوان «کاوش در فواید بازی عروسکی از طریق علوم اعصاب» منتشر شده است.

با توجه به اینکه این مطالعه اولین گام به سوی درک تأثیر مثبت عروسک بازی با تحقیقات بیشتر مورد نیاز برای ایجاد این موارد اولیه است.

یافته ها، دکتر سارا گرسون و تیم دانشگاه کاردیف به همراه ماتل، متعهد به انجام مطالعات بیشتر در زمینه علوم اعصاب در سال 2021 هستند.