لحظه خورده شدن ژله کیلویی فرمند توسط دلفین ها ثبت شد

در تغذیه رژیمی، برای اهداف درمانی و پیشگیری، اغلب از ژله بذر کتان استفاده می شود که مزایای آن غیرقابل انکار است. ثروت اصلی این محصول وجود اسیدهای آمینه غیرقابل جایگزین (مشتقات خارجی) است.

ساختارهای ژله کیلویی فرمند پروتئینی مانند لیزین، متیونین، لوسین و آرژنین به ویژه برای بدن در حال رشد مورد نیاز است.

دانه ها پس از خیساندن مخاط تشکیل می دهند. این اوست که به ژله قوام لازم را می دهد و اجازه می دهد بدون نشاسته پخته شود و اثر شفابخش اصلی را فراهم می کند.

خواص ژله

  • دستگاه گوارش را عادی می کند؛
  • به عنوان جاذب عمل می کند، روده ها را تمیز می کند، حرکت روده را بهبود می بخشد.
  • میکرو فلور روده را بازیابی می کند که تأثیر مثبتی بر وضعیت پوست و ایمنی دارد.
  • رگ های خونی را تمیز می کند و خطر حمله قلبی را به حداقل می رساند.
  • متابولیسم را فعال می کند؛
  • به جلوگیری از پرخوری و کاهش وزن کمک می کند.

مخاط ترشح شده به عنوان یک آنتی اسید عمل می کند. این غشای مخاطی را احاطه می کند، آن را از اثرات تهاجمی اسید معده محافظت می کند، روند التهابی را تسکین می دهد، علائم سوزش سر دل را از بین می برد. 

تسکین پس از اولین مصرف، در عرض 15-20 دقیقه ایجاد می شود. با تشدید گاستریت و زخم معده یک دوره ده روزه به عنوان غذای درمانی تجویز می شود.

فیبر ورودی به روده متورم می شود و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند. علاوه بر این، فیبر غذایی، با عبور از روده، سموم و سموم را جمع آوری می کند. اثر درمانی کاهش وزن به دلیل موارد زیر حاصل می شود.

ژله بذر کتان دارای شاخص گلیسمی پایینی است که باعث کاهش بار روی اندام بیمار می شود. با کمک آن، کمبود ویتامین در طی یک رژیم غذایی سخت جبران می شود. 

کاهش وزن تأثیر مثبتی بر پانکراس دارد. با این حال، باید به خاطر داشت که چنین درمانی فقط در طول دوره بهبودی قابل استفاده است.