لحظه سقوط آجر قم بر سر کودک 9 ماهه

محققان یک تکنیک بسیار کارآمد برای ساخت و ساز ساختمان توسعه داده اند. آنها موفق به تولید آجر از زباله های ساختمانی و تخریب (ضایعات C&D) و کلاسورهای فعال شده با قلیایی شده اند.

ساخت این آجر قم از نظر مصرف انرژی نیز بسیار مقرون به صرفه است. به این آجرهای Low-C گفته می شود که برای پختن به حرارت با دمای بالا نیاز ندارند.

همچنین این امر باعث کاهش وابستگی به مواد پرانرژی مانند سیمان پرتلند می شود.

به این ترتیب این فناوری نه تنها دوستدار محیط زیست است، بلکه مشکل دفع مواد زائد مورد استفاده در ساختمان سازی را نیز از بین خواهد برد.

به طور سنتی از آجرهای ساخته شده از خاک رس و پخته شده در دودکش در ساختمان سازی استفاده می شود. روند انواع مختلف آجر وجود دارد.

نه تنها برای تولید این نوع آجرها انرژی زیادی صرف می شود، بلکه مقدار زیادی کربن نیز تولید می شود. کل فرآیند همچنین شامل استخراج در مقیاس بزرگ و استفاده از مواد خام است که عوارض جانبی خاص خود را دارد. تداوم در ساخت و ساز از آنها مشکل خاص خود را دارد.

طبق یک گزارش، مصرف سالانه آجر و بلوک در هند 900 میلیون تن است. علاوه بر این، صنعت ساخت و ساز ساختمان هر سال ضایعات ساختمانی باقیمانده (CDW) در محدوده 7 تا 10 تن بر جای می گذارد. در چنین شرایطی با این فناوری جدید که حفظ مواد اولیه تقویت می شود و همچنین انتشار کربن نیز کاهش می یابد.

در گرم پنچایات تومدیا از آجرهای ثانویه برای ساخت ساختمان پنچایات استفاده می شود. کار ساخت و ساز در ساختمان پانچایات در حال ساخت در گرام پنچایات تومدیا زیر بلوک توسعه آماریا، نزدیک منطقه تحصیل آماریا، با آجرهای زرد رنگ و ادویه های نامرغوب برخلاف استاندارد انجام می شود. آیا می دانید که دهیار…

در گرم پنچایات تومدیا از آجرهای ثانویه برای ساخت ساختمان پنچایات استفاده می شود. کار ساخت و ساز در ساختمان پانچایات در حال ساخت در گرام پنچایات تومدیا زیر بلوک توسعه آماریا، نزدیک منطقه تحصیل آماریا، با آجرهای زرد رنگ و ادویه های نامرغوب برخلاف استاندارد انجام می شود.