مایع ظرفشویی تیرک قدرت تغییر رنگ ظروف را دارد

صرف نظر از برند، ویژگی های خاصی در مایع ظرفشویی تیرک دستی وجود دارد که مهم است. از جمله کف ماندگار، عملکرد تمیز کنندگی موثر، ملایم بودن دست ها، ایمنی ظروف و سایر مواد قابل شستشو، پایداری نگهداری، عطر و ظاهر دلپذیر، بسته بندی و توزیع راحت.

مایع ظرفشویی عمدتاً برای خارج کردن مواد غذایی از ظروف و ظروف استفاده شده استفاده می شود.

خاک سنگین (ذرات درشت غذا) معمولاً قبل از استفاده از ظروف خراشیده می شود. فرمول شوینده می تواند بر اساس استفاده (دستی یا اتوماتیک) متفاوت باشد.

صابون ها پاک کننده های عالی هستند و قابلیت تجزیه زیستی خوبی دارند. یک اشکال جدی که استفاده عمومی آنها را کاهش می دهد، تمایل یون کربوکسیلات به واکنش با یون های Ca+ و Mg+ در آب سخت است.

از آنجایی که مایع ظرفشویی به طور کلی ملایم است، اغلب به عنوان یک پاک کننده خانگی نسبت به سایر مواد شیمیایی خشن انتخاب بهتری است.

مایع

به همین دلیل است که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر پاک کننده های خشن باشد و می تواند برای بسیاری از اهداف که شامل هیچ ظرفی نمی شود استفاده شود.

برای اینکه صابون ها و مواد شوینده به عنوان مواد شوینده (مواد فعال سطحی) عمل کنند، باید ساختار شیمیایی خاصی داشته باشند:

مولکول های آنها باید دارای یک بخش آبگریز (غیر محلول در آب) مانند اسید چرب یا یک گروه کربن نسبتاً طولانی با زنجیره باشد. الکل های چرب یا آلکیل بنزن

هنگامی که گریس یا روغن (هیدروکربن های غیر قطبی) با محلول آب صابون مخلوط می شوند، مولکول های صابون به عنوان پلی بین مولکول های آب قطبی و مولکول های روغن غیر قطبی عمل می کنند.

از آنجایی که مولکول های صابون دارای هر دو ویژگی مولکول های غیر قطبی و قطبی هستند، صابون می تواند به عنوان یک امولسیفایر عمل کند.