مراحل تولید شیرآلات ساختمانی برنجی

آیا با مراحل مختلف تولید شیرآلات ساختمانی برنجی آشنایی دارید؟ در طی این مقاله می خواهیم شما را با نحوه تولید شیرآلات ساختمانی و مراحل مختلف تولید این نوع شیرآلات آشنا نماییم.
تنوع بالای شیرآلات ساختمانی در سطح بازار، شاید این سوال را برای شما نیز به وجود آورده باشد که نحوه تولید این نوع شیرآلات زیبا به چه شکل می باشد. طی این مطلب به ارائه توضیحاتی در مورد مراحل ساخت و تولید شیرآلات جدید ساختمانی که عمدتا از جنس برنجی می باشند، خواهیم پرداخت.

مراحل تولید شیرآلات ساختمانی

به طور کلی تولید شیرآلات ساختمانی، شامل پنج مرحله اصلی می باشد که عبارتند از:

  • ریخته گری
  • ماشین کاری
  • پرداخت کاری
  • آبکاری
  • مونتاژ

در ادامه به توضیح مختصری از هر مرحله خواهیم پرداخت. مواد مورد استفاده جهت تولید شیرآلات برنج می باشد که از ترکیب مس و روی به دست می آید. از این رو به این نوع شیرآلات، شیرآلات برنجی نیز گفته می شود. به دلیل عدم خاصیت مغناطیسی فلز برنج، امکان بازیافت آن وجود دارد.

تولید شیرآلات ساختمانی

مرحله ریخته گری شیرآلات ساختمانی

معمولا عملیات ریخته گری به سه روش ماسه ای، قالب دایکست و قالب ریژه صورت می پذیرد. نوع ماسه ای به ریخته گری سنتی مشهور می باشد که در آن از قالب های یکبارمصرف ماسه ای جهت تولید کالای مورد نظر استفاده می شد.
ریخته گری دایکست نیز بیشتر جهت تولید محصولات آلومینیومی و برخی از آلیاژهای روی کاربرد دارد.
جهت تولید یک محصول باکیفیت بالا، استفاده از روش قالب ریژه بسیار مفید است. از این رو جهت تولید شیرآلات چشمی مرغوب و با کیفیت، از روش قالب ریژه استفاده می گردد.

ماشین کاری شیرآلات ساختمانی

پس از عملیات ریخته گری، جهت شکل دادن به قطعات، عملیات ماشین کاری بر روی قطعه ریخته گری شده انجام می پذیرد. جهت ماشین کاری از ابزار مختلف مانند فرز، دریل، ماشین تراش و مته صفحه تراش استفاده می گردد.
عملیاتی مانند صفحه تراشی، قلاویز کاری و سوراخ کاری از جمله مراحلی است که در مرحله ماشین کاری بر روی قطعات مربوط به شیرآلات صورت می پذیرد.

تولید شیرآلات ساختمانی

مرحله پرداخت کاری شیرآلات ساختمانی

جهت ایجاد سطحی صاف و یکدست، نیاز به مرحله پرداخت کاری می باشد. در این مرحله با انجام سنباده زنی و پولیش کاری، سطحی صاف و یکنواخت را از قطعات شیرآلات به دست می آورند.

مرحله آبکاری شیرآلات ساختمانی

پس از انجام مراحل مربوط به ریخته گری، ماشین کاری و پرداخت کاری، نیاز است تا قطعه مورد نظر جهت رفتن به مرحله مونتاژ، از مرحله آبکاری عبور کند. در این مرحله با انجام چربی زدایی، آبکشی، تمیزکاری توسط اسید رقیق و آبکاری نیکل یا کرم، قطعه مورد نظر آماده جهت ارسال برای مونتاژ می گردد.

مرحله مونتاژ شیرآلات ساختمانی

آخرین مرحله از مراحل تولید شیر آلات برنز ساختمانی، مرحله مونتاژ آن است. در این مرحله قطعه آماده شده، به ترتیب و بر اساس نقشه طراحی، روی یکدیگر سوار شده و شیرآلات مورد نظر جهت فروش و نصب برای استفاده آماده می گردد.