مزرعه ی زعفران سحرخیز سه مثقالی مورد هجوم کلاغ ها قرار گرفت

افرادی که از اختلال دوقطبی رنج می برند باید از مصرف زعفران سحرخیز سه مثقالی خودداری کنند، زیرا می تواند باعث تغییر خلق و خو و همچنین مادر باردار و شیرده شود.

زعفران همچنین ممکن است با برخی داروها مانند وارفارین یا داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. قبل از شروع مصرف زعفران با پزشک خود مشورت کنید.

زعفران به‌عنوان گران‌ترین ادویه‌ای که در بازار یافت می‌شود شناخته می‌شود و قبل از خرید و مصرف آن برای بهره‌مندی از مزایای آن، بهتر است نکات زیر را بررسی کنید:

زعفران با بهترین کیفیت را با رنگ قرمز تیره انتخاب کنید، هر چه رنگ زعفرانی قرمزتر باشد، کیفیت بهتری دریافت می کنید
در صورت خرید پودر زعفران سعی کنید برند یا فروشنده قابل اعتمادی را انتخاب کنید.

زعفران را در ظرف دربسته، تاریک و خنک نگهداری کنید. زعفران را باید در شیشه تیره نگهداری کرد یا در فویل بپیچید تا از نور جلوگیری شود، زیرا زعفران به نور بسیار حساس است و می تواند ماده فعال زعفران را کاهش دهد.

زعفران

زعفران را می توان به مدت 2 سال نگهداری کرد، اما هر چه مدت زمان بیشتری نگهداری شود، کیفیت زعفران کمتری به دست می آید.

قبل از پختن با زعفران به یاد داشته باشید که زعفران به صورت پودر استفاده می شود و برای اطمینان از کیفیت زعفران می توانید خودتان آن را پودر کنید.

زعفران را می توان به هر غذایی اضافه کرد و قبل از اضافه کردن به ظرف، 3 تا 5 قاشق غذاخوری آب به یک پیمانه پودر زعفران اضافه کنید.

زعفران معمولاً برای پختن برنج زعفرانی، مرغ و سایر غذاهای خوش طعم استفاده می شود، اما می توان از آن برای تهیه دسرهایی مانند راسمالای هندی، خیر یا حتی لاسی نیز استفاده کرد.

اگر می خواهید زعفران را به شکل های مختلف میل کنید، می توانید پودر زعفران را به شیر خود اضافه کنید یا فقط پودر زعفران را در آب گرم دم کنید تا چای زعفران درست شود.