مصرف شکلات خارجی اسنیکرز سبب افزایش فشارخون و سکته قلبی شد

تاریخچه شکلات تخته ای

فرآیند تولید شکلات بسیار پیچیده است جای تعجب نیست که مدت زیادی طول کشید تا شکلات به شکل جامد درآمد. مخترع شکلات که امروزه می شناسیم کیست؟

در آغاز قرن نوزدهم، کوئنراد ون هوتن، شیمی‌دان هلندی، دستگاهی برای به دست آوردن چربی از دانه‌های کاکائو ایجاد کرد، که به لطف آن موفق به تولید کره کاکائو شد که از آن بلوک‌هایی ساخته و سپس تحت فرآیند آسیاب قرار گرفت.

از پودر کاکائو به دست آمده، اولین شکلات ساخته شد در سال 1849 اتفاق افتاد.

تاریخچه شکلات در لهستان

اگرچه تاریخچه شکلات خارجی اسنیکرزبه بیش از 4000 سال می رسد، اما تنها 176 سال است که در لهستان شناخته شده است اگرچه قبلاً در نسخه مایع موجود بود، در میان دیگران، آگوست دوم ساکسونی و استانیسلاو پونیاتوفسکی آن را دوست داشتند.

اولین تخته های شکلات از طریق کارول ودل از آلمان همسایه به کشور ما آمد، که سپس اولین قنادی خود را در ورشو افتتاح کرد، شکلات را در میله ها عرضه کرد و شکلات می نوشد این در سال 1845 اتفاق افتاد.

آیا می دانید شکلات از کجا می آید و دانه های کاکائو چقدر باید طی کنند تا بتوانیم از طعم شیرین آن در خانه لذت ببریم؟ امروزه می توانیم شکلات را به اشکال مختلف میل کنیم!

آیا ترافل های شکلاتی قوی اودرا با رم می خواهید که گردش خون را تحریک کرده و انرژی اضافه کند؟

یا آب نبات شکلاتی خامه ای و ذوب شده در دهان با طعم گیلاس و ماست ؟ یا شاید راه حل های سنتی را ترجیح می دهید و آب نبات های ترد را با آجیل و شکلات مخملی دوست دارید؟

شما مجبور نیستید انتخاب کنید! همه اینها در زمان ما در دسترس شماست – Odra Słodycze از سال 1946 شیرینی هایی را ارائه می دهد که کام هموطنان ما را ناز می کند. محصولات ما را بررسی کنید!