چیلر پرتابل صنعتی که در تنظیم دمای خانه استفاده می شود

در این مقاله ما انواع مختلف چیلرهای موجود از جمله چیلر پرتابل صنعتی، محل استفاده از آنها و همچنین مزایا و معایب هر نوع چیلر را به همراه چند نمونه از محل استفاده آنها پوشش خواهیم داد.

ما چیلرهای هوا خنک، چیلرهای آب خنک، چیلرهای کمپرسور گریز از مرکز، چیلرهای کمپرسور توربوکر، چیلر کمپرسور اسکرو، چیلر کمپرسور اسکرول، چیلرهای کمپرسور رفت و برگشتی را پوشش خواهیم داد.

چیلرها صرفاً ماشین‌هایی هستند که برای تولید آب سرد یا سرد استفاده می‌شوند که در اطراف ساختمان‌ها توزیع می‌شود تا تهویه مطبوع فراهم شود.

آنها همچنین در برخی از فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، اما ما در درجه اول بر روی کاربرد آنها در تهویه مطبوع ساختمان ها به طور معمول با واحدهای تهویه هوا و واحدهای فن کویل تمرکز می کنیم.

همانطور که می‌توانید تصور کنید انواع مختلفی از چیلرها وجود دارد و آنها بر اساس انواع دسته‌بندی می‌شوند، بنابراین مهم است که معنی نام‌ها، تفاوت‌های بین آنها و زمان و مکان استفاده از آنها و همچنین چرایی را درک کنید.

چیلر

اولین راه برای دسته بندی چیلر این است که مشخص کنیم که چیلر از نوع فشرده سازی بخار است یا جذب بخار.

چیلرهای تراکمی بخار از یک کمپرسور مکانیکی الکتریکی استفاده می کنند تا یک مبرد را در اطراف سیستم ایجاد کند. اینها رایج ترین انواع چیلرها هستند.

دو دسته فرعی برای چیلرهای تراکمی بخار وجود دارد که چیلرهای آب خنک یا هوا خنک هستند و ما به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

چیلرهای جذب بخار به جای استفاده از کمپرسور مکانیکی، از یک منبع گرما برای حرکت مبرد در اطراف سیستم استفاده می کنند. مبرد در این چیلرها بین مناطقی با دما و فشار متفاوت حرکت می کند.

با نگاهی به چیلرهای تراکمی بخار، دو نوع اصلی عبارتند از هوا خنک و آب خنک. هر دو نوع چیلر دارای اجزای ضروری یکسانی هستند که عبارتند از: اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط.