کلید برق دو پل از جنس الماس در کاخ رضا شاه

این مقاله یک مبدل توان DC به DC با کنترل PWM با تغییر فاز با یک یکسوساز دوگانه سنکرون ارائه می‌کند.

سوئیچ های برق را می توان با استفاده از فناوری کلید برق دو پل به وضعیت سوئیچ ولتاژ صفر هدایت کرد و راندمان مبدل در سمت ثانویه ترانسفورماتور را افزایش داد.

یکسو کننده جریان دوبرابر با جریان کم جریان و مدارهای یکسو کننده همگام نیز پذیرفته شده است.

سمت ثانویه ترانسفورماتور فرکانس بالا از یکسو کننده دوگانه سنکرون استفاده می کند.

مدار یکسو کننده دوگانه سنکرون ولتاژ AC را به ولتاژ DC تبدیل می کند تا کاربردهای جریان بالا را با دو سلف فیلتر برای کاهش تلفات و اتلاف گرما فعال می کند و در نتیجه یک سیستم کارآمد ایجاد می کند.

روش پیشنهادی می تواند ولتاژ DC ورودی مبدل برق تغییر فاز را در 400 اینچ کنترل کند و ولتاژ DC مورد نیاز 24 اینچ را برای کاربردهای شارژ باتری در شرایط سوئیچ ولتاژ صفر به دست آورد.

نتایج شبیه‌سازی‌ها و آزمایش‌ها نشان‌دهنده راندمان 86.7 درصد در شرایط بارگذاری 40 درصد و راندمان 91.8 درصد در شرایط بار کامل است.

در حال حاضر دنیا اهمیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق به ویژه تولید برق خورشیدی را دیده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از سیستم های فتوولتائیک می تواند برای جایگزینی نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که تولید برق از سوخت فسیلی به آلودگی محیط زیست ناشی از انتشار دی اکسید کربن کمک می کند، انرژی خورشیدی نیز به طور رایج برای تولید برق برای تامین انرژی باتری های مورد استفاده استفاده می شود.

تولید برق فتوولتائیک امروزه بسیار محبوب است.

مشاهده می شود که بیشتر نیروگاه های انرژی تجدید پذیر از سلول های خورشیدی استفاده می کنند.

چه صنعت خودروهای الکتریکی و چه صنعت تولید برق با صنعت باتری های پشتیبان انرژی تجدیدپذیر، سیستم الکتریکی بدست آمده از سیستم فتوولتائیک قبل از استفاده باید به توان مورد نیاز تبدیل شود.

ولتاژ، جریان و توان بر اساس شدت خورشیدی که تغییر کرده است، بستگی به تابش نور خورشید و اینکه آیا هر روز تغییر کرده است، تغییر می کند [2].

چنین کنترلی به روش تولید برق مورد استفاده بستگی دارد، مانند سیستم های تولید برق خورشیدی مستقل یا سیستم های تولید برق متصل به شبکه.

برای شارژ باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می شود.

طراحی سیستم های فتوولتائیک بر افزایش توان با استفاده از فناوری مبدل قدرت با تاکید بر کاهش تلفات تمرکز دارد.

برای ظرفیت توان بالا، ترانسفورماتور فرکانس بالا تحت شرایط عملیات فرکانس بالا طراحی شد.

ترانسفورماتور می تواند اندازه، تلفات برق و عملکرد خوب را کاهش دهد.