کیفیت لباس بیمار را به دلیل استفاده کم از آن کاهش دادند

روپوش های پزشکی نمونه هایی از تجهیزات حفاظت فردی هستند که در مراکز مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 آنها برای محافظت از پوشنده در برابر گسترش میکروارگانیسم های بیماری زا در صورت تماس پوشنده با مایع یا مواد جامد بالقوه عفونی استفاده می شوند. 

آنها همچنین ممکن است برای کمک به جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند به بیماران آسیب‌پذیر، مانند آنهایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، آسیب بزنند، استفاده شوند.

 روپوش‌ها برای محافظت از مانع گسترده در نظر گرفته شده‌اند. در حال حاضر، FDA هیچ لباسی را برای محافظت یا پیشگیری خاص در برابر ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، پاکسازی، تأیید یا مجاز نکرده است. روپوش ها بخشی از یک استراتژی کلی کنترل عفونت هستند.

بسیاری از نام‌ها برای اشاره به لباس بیمار که برای استفاده در مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده‌اند، استفاده می‌شود، از جمله، روپوش‌های جراحی، روپوش‌های ایزوله، روپوش‌های ایزوله جراحی، روپوش‌های غیر جراحی، روپوش‌های رویه‌ای و روپوش‌های اتاق عمل.

سطوح روپوش پزشکی

هنگام انتخاب روپوش، به دنبال برچسب محصولی باشید که استفاده مورد نظر را با سطح حفاظتی مطلوب بر اساس سطوح خطر شرح داده شده در زیر توضیح دهد.

FDA استاندارد اجماع، مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا/انجمن پیشرفت ابزارهای پزشکی (ANSI/AAMI) PB70 را به رسمیت می شناسد، ” عملکرد سد مایع و طبقه بندی لباس های محافظ و پرده های در نظر گرفته شده برای استفاده در مراکز مراقبت های بهداشتی “.

 این استاندارد یک سیستم طبقه بندی برای پوشاک محافظ و پرده های مورد استفاده در تاسیسات مراقبت های بهداشتی را بر اساس عملکرد سد مایع آنها ایجاد می کند و الزامات برچسب گذاری مرتبط و روش های تست استاندارد شده را برای تعیین انطباق مشخص می کند.

 این استاندارد در نظر گرفته شده است تا در نهایت به کاربران نهایی در تعیین نوع(های) محصول حفاظتی مناسب‌ترین برای یک کار یا موقعیت خاص کمک کند.