برای هر زنی که تا به حال با مشکل قدیمی جوراب شلواری مواجه شده است که به راحتی پاره می شود، یک استارت آپ از فناوری استفاده می کند تا به کمکش بیاید.
Sheerly Genius، یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، آنچه را که اولین جفت جوراب شلواری “تخریب ناپذیر” جهان می نامد، ساخته است.
صدها نفر در حال خرید این مفهوم هستند، با سرمایهگذاری با حمایت Y-Combinator یک کمپین Kickstarter دارد که در حال حاضر بیش از 100000 دلار بیش از هدف جمعآوری سرمایه آن است.
این استارت آپ مواد خود را با مشارکت مستقیم با یک تولید کننده فیبر تولید کرد.
یک نکته: ساپورت زنانه نانو در واقع ضد گلوله نیست، اما از الیاف بالستیک استفاده می کند که ادعا می کند تا ده برابر قوی تر از فولاد است، در حالی که جوراب بافی را شفاف می کند.
Sheerly ادعا می کند که یک جفت می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد.
کاترین هوموث، مدیرعامل Sheerly Genius اخیراً به CNBC گفت: قویترین مادهای که میتوانستم به آن فکر کنم کولار بود.
“در نهایت پارچه ای پیدا کردم که 100 دنیر بود، اما به طرز مضحکی محکم بود.”
الیاف جوراب شلواری بر حسب دنیر اندازه گیری می شود، واحدی که ضخامت الیاف را تعیین می کند.
برای واجد شرایط بودن به عنوان جوراب شلواری، پارچه باید 100 دنیر یا کمتر باشد.
برای شفاف بودن به جای جوراب شلواری یا شلوار جین، باید 30 دنیر یا کمتر باشند.
پس از سالها مشاهده کارآفرینان در برخورد با محصولاتی مانند خودکارهای متصل و بطریهای آب، او میخواست بر روی مشکلی تمرکز کند که واقعاً مردم را ناامید میکند، اما اغلب توسط صنایع خردهفروشی و فناوری نادیده گرفته میشود.
هوموث گفت: “وقتی اولین نمونه اولیه خود را گرفتیم، آنها را به شوهرم و برخی از دوستانش دادم و گفتم باشه، بچه ها می توانید سعی کنید اینها را از بین ببرید؟ در نهایت ما توانستیم با یک پوکر آتش از آنها عبور کنیم.
” او اضافه کرد که جوراب شلواری را نمی توان با قیچی برش داد و مطمئناً در برابر زخم های روزمره مانند حلقه و نوار چسب مقاومت می کند.
او توضیح داد که روند ساخت جوراب شلواری با اشکالاتی همراه بود.
“مشکلاتی داشت، سفید بود و قابل رنگ شدن نبود، کشش نداشت، و اگر آن را با چیزی کشسان مخلوط می کردید، درست از طریق آن فیبر پاره می شد.”
اگرچه جوراب شلواری قول میدهد که غیرقابل تخریب باشد، اما مشخص شد که دستگاههای جوراببافی این شرکت چنین نیستند.
هنگامی که این تیم شروع به تولید اولین جوراب شلواری خود کرد، الیاف آن به قدری قوی بود که در واقع ماشین های آنها را شکست.
برای Homuth یکی از بزرگترین جاذبه های جوراب بافی پایداری محیطی آن بود.
او اشاره کرد که هر سال بیش از 2 میلیارد دلار از فروش جوراب شلواری ایالات متحده در نهایت به محل های دفن زباله ختم می شود.
او گفت که تجزیه هر جفت بیش از 50 سال طول می کشد.