شناخت انواع شیرآلات آشپزخانه

اگر به دنبال شناخت انواع شیرآلات آشپزخانه، جهت انتخاب یک مدل مناسب و مطابق با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل خود می باشد، در ادامه انواع مختلف شیر آلات درخشان آشپزخانه را به شما معرفی خواهیم نمود.
شاید در نگاه اول آنچه در مورد شیرآلات آشپزخانه مهم به نظر می رسد، توانایی آن در تنظیم نمودن آب گرم و سرد جهت شست و شوی ظروف و دست ها باشد. اما اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید، امروزه توجه خاص و ویژه ای به طراحی داخلی و به خصوص طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می گردد. تطابق شیر آلات چشمی هوشمندمصرفی با دکوراسیون داخلی آشپزخانه، یکی از مهمترین دلایل انتخاب شیرآلات می باشد. از این رو در ادامه به معرفی انواع مختلف شیرآلات آشپزخانه، شما را برای یک انتخاب عالی همراهی خواهیم نمود.
امروزه شیرآلات در طرح ها، جنس ها و شیوه های متنوع اصال در بازار موجود می باشد. اگر شناختی از انواع آن نداشته باشید، به راحتی در هنگام خرید دچار سردرگمی و تردید خواهید شد. پس برای شناخت بهتر انواع شیرآلات آشپزخانه، در ادامه با ما همراه باشید.

شیرآلات متصل به سینک ظرفشویی

این نوع شیرآلات با توجه به نوع سینک استفاده شده در آشپزخانه شما، انتخاب می گردند. برای انتخاب این نوع شیرآلات باید به مواردی همچون تعداد حفره های موجود در سینک خود دقت فرمایید. شیرآلات جدید در مدل های یک، دو، سه و چهار حفره ای در بازار موجود می باشند. پس بهتر است در انتخاب خود دقت فرمایید.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات متصل به پیشخوان

برخی از شیرآلات به جای نصب بر روی سینک ظرفشویی، مستقیما بر روی پیشخوان قرار می گیرند. در هنگام نصب این نوع شیرآلات، رعایت فاصله لازم از دیوار، جهت سهولت در هنگام تمیزکاری، می تواند بسیار مهم باشد.
این نوع شیرآلات از لحاظ ظاهری، بسیار زیبا و یکپارچه می باشند. از معایب آن نیز، اشغال سطح پیشخوان و احتمال کثیف ماندن فاصله بین شیر و دیوار می باشد.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات متصل به دیوار

این نوع شیرآلات مستقیما بر روی دیوار نصب شده و فضایی از پیشخوان را اشغال نمی کنند. از همین رو امکان نظافت پیشخوان در این شیوه بسیار راحت تر است. تناسب فاصله شیرآلات با سینک ظرفشویی و رعایت آن در این روش بسیار مهم و حائض اهمیت است.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات تک دستگیره ای

این نوع شیرآلات معمولا از یک دستگیره جهت باز و بسته کردن و تنظیم آب سرد و گرم استفاده می نمایند. جهت نصب این شیرآلات بر روی سینک یا پیشخوان، فقط یک حفره کافی می باشد. در این نوع شیر آلات برنز شما می توانید به راحتی و با یک دست عملیات باز و بسته کردن و تنظیم حرارت آب را انجام نمایید. البته تنظیم حرارت آب در این روش نسبت به روش های دو دستگیره ای کمی مشکل تر می باشد.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات دو دستگیره ای

برای نصب این شیرآلات بر روی پیشخوان و یا سینک، حداقل به سه حفره نیاز می باشد. طراحی های متنوع این نوع شیرآلات، امکان انتخاب های متنوع را برای شما به وجود می آورد.
هر دستگیره از این نوع شیرآلات به یک آب گرم و یا آب سرد متصل می باشد. از همین رو تنظیم حرارت آب در این روش نسبت به روش تک دستگیره ای بسیار آسان تر است. این نوع شیرآلات به شیرآلات سنتی نیز مشهور می باشند.

انواع شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات سنسوری و بدون دستگیره

نحوه کارکرد این نوع شیرآلات، استفاده از یک حسگر و یا یک چشمی می باشد. در این روش برای تنظیم دمای آب از یک دستگیره در کنار آن بهره گرفته شده است. استفاده از این نوع شیرآلات برای کودکان می تواند بسیار مناسب باشد. با توجه به اینکه در این روش، در صورت عدم استفاده، آب به طور خودکار قطع می گردد، احتمال سرریز شدن و هدر رفت آب بسیار کاهش می یابد.

انواع شیرآلات آشپزخانه

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.